Mycket leenden, mycket tårar

Kvällen i stallet började vid halv sex för att jag skulle rida lektion för en tjej i stallet.
Hoppträningen gick jättte bra och vi hoppade bana på 110- 115/20 och hon var pigg och jätte taggade! 
Sen efter så var hon jätte trött. Men vi hade ju hoppat ett tufft pass så vi tänkte inte mer på det! 
Sen när jag hoppade av så ville hon inte ha morot. När jag skulle leda henne så sänkte hon huvudet och såg verkligen hängig ut. Vi blev lite oroliga då. Men så gick jag upp till stallet och ställde inte henne i boxen. Så fort hon hade fått av sig grejerna så la hon sig ner. Det var då vi fattade ordentligt att hon hade ont/kolik. Vi tog tempen och den var å 39.2 och hon brukar ligga på typ 38, så tog mamma henne och gick på en promenad och ringde jourveterinären. När mamma kom in med henne i stallet igen så tog vi in henne i boxen och hon bara la sig ner. Då kom tårarna jag satt brevid henne och såg hur dåligt hon mådde men jag kunde inte göra något det var det värsta. jag  satt där en timme tills veterinären kom. Hon kollade igenom henne och tog tempen igen, då hade den gått ner till 38.2! Looi fick antikramp/smärtlindiring spruta osv. Sen vid 23 så åkte jag och  mamma till donken för att äta middag och sen pkte vi tillbaka. När vi kom in i stallet så stog hon upp och var jätte pigg, så då kunde vi åka hem utan oro. Så kom vi hem vid 00.30... Ja jag är lite trött nu.  Men min pärla mår bättre! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0